[Cvičení 8] | [Obsah] | [Cvičení 10] |
Doplňte třídu pro uložení bodů z minulého cvičení o konstruktor. Definujte dva konstruktory:
Řešení:
- implicitní konstruktor bez parametrů, který inicializuje souřadnice bodu na počátek
- konstruktor s parametry (souřadnice px, py), který nastaví souřadnice bodu dle těchto parametrů
Knihovna: bod2.h, bod2.cpp Aplikace: prikladbod2.cbp, prikladbod2.cpp
Zamyslete se na objektovou implementací programu, který kreslí na obrazovku obdélnik pomocí hvězdiček. Komentář je v následující prezentaci: obdelnik_z_hvezdicek.pptx.
Program využívající strukturované progrmování je k dispozici ke stažení:Polotovar k objektovému řešení:
CodeBlocks: kresleni_obdelnika.cbp, kresleni_obdelnika.cpp
Knihovna: Obdelnik.h, Obdelnik.cpp CodeBlocks: obdelnik_OOP.cbp, obdelnik_OOP.cpp Řešení:
Knihovna: Obdelnik.h, Obdelnik.cpp Aplikace: obdelnik_OOP.cbp, obdelnik_OOP.cpp
Prostudujte polotovar implementace vektoru. Doplňte implementaci kopírujícího konstruktoru a rozšiřte všechny konstruktory a destruktor o jednoduché výpisy typu „Volá se implicitní konstruktor“ a vyzkoušejte, zejména u funkce pricti, je-li parametrem objekt nebo reference na objekt, jak se konstruktory volají.
Polotovar:
Řešení:
Knihovna: TVektorp.h, TVektorp.cpp Aplikace: vektorp.cbp, vektorp.cpp
Knihovna: TVektor.h, TVektor.cpp Aplikace: vektor.cbp, vektor.cpp
[Cvičení 8] | [Obsah] | [Cvičení 10] |